Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Zmiana charakteru samochodu w kilka sekund? To możliwe dzięki wyborze trybu pracy auta! Nowoczesne pojazdy mają ich kilka, a auta sportowe czy terenowe jeszcze więcej. Jak działają tryby w samochodzie? Czy każdy je posiada? Sprawdźcie!
Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) to nowoczesna technologia, która zastępuje tradycyjne systemy hydrauliczne, oferując lepszą efektywność paliwową i precyzyjniejsze prowadzenie pojazdu. Dowiedz się, jak działa ten innowacyjny system, jakie są jego zalety i wady, oraz w jakich samochodach można go znaleźć.