To element, który należy do bateryjnego układu zapłonowego silnika spalinowego, a właściwie stanowi najważniejszą część całej konstrukcji. Zadaniem cewki jest wytwarzanie prądu o dużym napięciu, który za pomocą świecy zapłonowej przekształci się w iskrę. Jak działa? Czy można łatwo rozpoznać jej awarię?
Automat automatowi nierówny. Większość światowych producentów korzysta z najpopularniejszych modeli, które są oferowane przez konstruktorów, co powoduje że na rynku znajdziecie tysiące różnych kombinacji silników i konkretnych przekładni automatycznych. Jakie są rodzaje automatów? Sprawdźcie!
Płyn chłodniczy to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie – jego zły stan może prowadzić do przegrzania silnika i kosztownych napraw. Podpowiadamy, jak często go wymieniać, jakie objawy świadczą o jego zużyciu i czy można to zrobić samodzielnie. Sprawdź, jak zadbać o układ chłodzenia, zanim pojawią się poważne problemy.