Stabilizator to element zawieszenia pojazdu, który łączy ruchome części podwozia z nadwoziem. Niektóre pojazdy są wyposażone w stabilizator przedniego zawieszenia, a niektóre dodatkowo w tylnego. Montuje się go w samochodach osobowych od długiego czasu, a jego konstrukcja w ciągu wielu lat nie uległa zmianie.
Wszystkie oleje oraz paliwa, które nie spełniają norm jakościowych stanowią realne zagrożenie dla każdego silnika. Potocznie nazywane „chrzczone paliwo”, odznaczające się zbyt wysoką zawartością ciężkich lub lekkich frakcji, zasiarczeniem lub rozwodnieniem, może uszkodzić układ paliwowy, wtryskowy, a nawet zaburzyć pracę jednostki.
Wysoka temperatura jest najbardziej destrukcyjnym czynnikiem, który degraduje właściwości oleju w skrzyni automatycznej i silniku. Na ten problem są narażone zwłaszcza te pojazdy, które nie mają dodatkowej chłodnicy oleju. Proces degradacji oleju przyspiesza od temperatury 60°C, a już powyżej 150°C zaczyna rosnąć wykładniczo, co każde kolejne 10°C.