Niektóre objawy usterek w samochodzie są dość charakterystyczne - to konkretne dźwięki, zapachy, a nawet kolory. I właśnie one podpowiadają kierowcy, że czas odwiedzić mechanika, aby naprawić awarię. Na jakie sygnały trzeba zwrócić uwagę? Sprawdźcie!
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Zanim samochód trafi do sprzedaży na rynku europejskim, zostaje poddany szczegółowym testom, które sprawdzają różne scenariusze użytkowania. Jednym z najważniejszych testów, któremu poddawane jest auto, jest badanie WLTP. Określa on m.in. poziom spalania czy emisje szkodliwych substancji przez wybrany model pojazdu.