Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
To w jakim stanie jest samochód nie oznacza, że nie da się na nim zarobić. Choćby sprzedając go na części albo złomując. Ile można zarobić na złomowaniu auta? Sprawdźcie!
Uszczelniacze zaworowe to małe elementy o ogromnym znaczeniu dla pracy silnika. To one odpowiadają za właściwe smarowanie zaworów i zapobiegają przedostawaniu się oleju do komory spalania. Gdy zaczynają się zużywać, objawy bywają niepozorne, aż do momentu, gdy silnik zaczyna dymić, tracić moc i połykać olej. Wyjaśniamy, jak rozpoznać zużyte uszczelniacze, kiedy należy je wymienić i jak dbać o nie, by uniknąć kosztownych napraw.