Wysoka temperatura jest najbardziej destrukcyjnym czynnikiem, który degraduje właściwości oleju w skrzyni automatycznej i silniku. Na ten problem są narażone zwłaszcza te pojazdy, które nie mają dodatkowej chłodnicy oleju. Proces degradacji oleju przyspiesza od temperatury 60°C, a już powyżej 150°C zaczyna rosnąć wykładniczo, co każde kolejne 10°C.
Oleje przekładniowe pracują w szerokim zakresie temperatur. Ta duża rozpiętość powoduje istotne zmiany ich właściwości, głównie w zakresie lepkości. W przypadku nieumiejętnie dobranego oleju może to wpłynąć negatywnie na pracę przekładni manualnej. Wymiana oleju jest wówczas niezbędna.
Wzrost cen paliw, coraz większy koszt eksploatacji samochodu, braki części na rynku to powody, przez które kierowcy nie śpią po nocach. W obawie o to, co jeszcze może zdrożeć lub przestać być dostępne na rynku, wielu zmotoryzowanych decyduje się odwiedziny warsztatu samochodowego już teraz, aby zająć się kompleksowo swoim autem. Jednak i tutaj spotkała ich niespodzianka w postaci wyższych cen za usługi.