Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Duży ubytek oleju zwykle oznacza usterkę. Nie powinno się jej lekceważyć, gdyż może doprowadzić do poważniejszych awarii! Jak rozpoznać, czy silnik bierze olej? Na jakie objawy zwrócić uwagę? Sprawdźcie!
Wiadomym jest, że olej należy wymieniać regularnie. Jednak, to by dowiedzieć się, w jakim jest stanie, może nam powiedzieć jego kolor. Próbkę przepracowanego oleju można pobrać z silnika i oddać do laboratorium, aby się dowiedzieć też, jaka jest ogólna kondycja silnika naszego pojazdu.