Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
W nowoczesnych modelach aut akumulatory oferują już nie tylko całkiem niezłą moc, ale również zasięgi rzędu 500 km. Jakie baterie do samochodów elektrycznych są najpopularniejsze? Jak są skonstruowane? Sprawdźcie w naszym poradniku!
Intercooler to niepozorny, ale kluczowy element w systemach doładowania silników, który znacząco wpływa na ich wydajność i osiągi. Dowiedz się, czym jest intercooler, jak działa oraz jakie korzyści przynosi dla Twojego pojazdu.