Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Poprawa osiągów silnika w samochodzie jest możliwa, bez konieczności wymiany podzespołów. Wszystko za sprawą modyfikacji elektronicznej. Chip tuning cieszy się sporą popularnością wśród niektórych kierowców, ale nie każde auto powinno być poddane temu zabiegowi. Sprawdźcie, na czym polega chiptuning, jak bezpiecznie go przeprowadzić i jakie są jego efekty.
Moc silnika może być wyrażona zarówno w koniach mechanicznych, jak i kilowatach. Jak je przeliczać? Sprawdź ten wpis!