Inspekcja Transportu Drogowego, która zajmuje się m.in. kontrolą stanu technicznego pojazdów, który jest kluczowym elementem mającym wpływ na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego, ujawnia różne nieprawidłowości w pojazdach poruszających się po polskich drogach. W jaki sposób to robi? Co najczęściej wykrywa? Sprawdźcie!
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Uszczelka pod głowicą to kluczowy element silnika, którego awaria może prowadzić do poważnych problemów. Poznaj najczęstsze objawy uszkodzenia oraz jak skutecznie na nie reagować. Dowiesz się także, jakie kroki podjąć, aby zapobiec awariom i utrzymać silnik w doskonałej kondycji.