Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Czy wiesz, że jakość paliwa może mieć kluczowy wpływ na trwałość i wydajność wtryskiwaczy? Zanieczyszczenia w paliwie mogą prowadzić do kosztownych awarii, wzrostu spalania i spadku mocy silnika. Sprawdź, jak dbać o układ wtryskowy i uniknąć problemów, które mogą Cię drogo kosztować!
Zawór EGR to mały, ale niezwykle istotny element silnika, którego zanieczyszczenie może skutecznie uprzykrzyć codzienną jazdę. Jeśli Twoje auto szarpie, traci moc lub dymi na czarno, przyczyną może być właśnie on. Dowiedz się, jak rozpoznać objawy problemów z EGR, jak go zdiagnozować i skutecznie wyczyścić.