We współczesnych samochodach znajduje się wiele czujników, które nie zawsze działają prawidłowo. I o ile w przypadku takich, które pilnują prawidłowego parkowania lub zmiany pasa ruchu, zabrudzenie może być przyczyną usterki, to już przy uszkodzeniu czujnika poziomu oleju może być trudniej zdiagnozować problem.
Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Coraz więcej pojazdów ma w swoim standardowym wyposażeniu immobilizer. To zabezpieczenie antykradzieżowe, które chroni silnik przed uruchomieniem niewłaściwym kluczykiem. Niektórzy kierowcy decydują się na wyłączenie tej opcji, a inni ją doceniają. Dowiedzcie się, jak działa immobilizer i w jaki sposób chroni Wasze auto.