Pandemia COVID-19 wymusiła wprowadzenie wielu istotnych zmian w funkcjonowaniu wielu przedsiębiorstw. Duża liczba firm musiała wstrzymać swoją działalność lub wdrożyć niezbędne ograniczenia w codziennej realizacji swoich usług. Po zluzowaniu obostrzeń wielu przedsiębiorców chcąc szybko odrobić straty zdecydowało się na podniesienie cen swoich usług lub wprowadzenie dodatkowych opłat, które nazywa się „covidowymi”. A jak wyglądała sytuacja w warsztatach samochodowych? Ekspert z Yanosik Warsztaty wyjaśnia.
Kierowcy dzielą się na dwa rodzaje – zwolenników manualnej skrzyni biegów oraz przeciwników, którzy wybierają automat. Wielu fanów automatycznych skrzyń twierdzi, że są o wiele wygodniejsze i prostsze w obsłudze, co jest prawdą, ale często fani manuala odpowiadają im, że automat nie daje takich osiągów, jak właśnie manualna skrzynia biegów. Czy to prawda? Obalamy mity dotyczące manualnych skrzyń!
Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.