Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Hamowanie silnikiem to czynność, którą wpaja się już od samego początku przygody z nauką jazdy. Ta technika według niektórych kierowców jest nudna, a dla innych bardzo korzystna. Czy faktycznie zawsze powinno się hamować silnikiem? Sprawdźcie!
Ten sezon jesienno-zimowy nie będzie łatwy dla polskich kierowców. Ceny opon mocno poszły w górę, osiągając nawet 40% wyższe kwoty niż w ubiegłym roku. Wszystko wskazuje na to, że podwyżki będą jeszcze trwać i zmotoryzowani zapłacą również więcej za wymianę swoich opon na zimowe.