Wizyta w warsztacie samochodowym może być stresująca, zwłaszcza dla kierowców, którzy robią to pierwszy raz. Jednak nie da się ukryć, że prędzej czy później będzie ona konieczna. Zwłaszcza, gdy zauważymy, że nasze auto nie pracuje prawidłowo. Jak się odpowiednio przygotować? O czym pamiętać odstawiając auto do mechanika? Sprawdźcie!
Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Sterownik silnika to mózg nowoczesnego auta – jego awaria może sparaliżować pracę całego pojazdu. Wyjaśniamy, jakie objawy mogą wskazywać na problemy z ECU, jak wygląda diagnostyka oraz kiedy bardziej opłaca się naprawa, a kiedy wymiana sterownika. Sprawdź, jak rozpoznać usterki i uniknąć kosztownych błędów!