Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
W Polsce okresowe badanie techniczne należy do obowiązków każdego właściciela pojazdu. Stawki za przeprowadzenie badania nie uległy zmianom od 2004 roku, co powoduje, że diagności zaczynają strajkować.
Czy wiesz, jakie odpady powstają w warsztacie samochodowym i jak należy je utylizować? Dowiedz się, jakie są wymagania dotyczące BDO oraz jakie są konsekwencje niestosowania się do przepisów. Sprawdź, jak dbać o bezpieczeństwo i środowisko w swoim warsztacie!