Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Czy wiesz, za co odpowiada panewka silnika? Wyjaśniamy, jakie są funkcje panewek, najczęstsze przyczyny ich awarii oraz objawy uszkodzeń. Dowiedz się, jak zapobiegać problemom z panewkami, aby Twój silnik pracował sprawnie i niezawodnie przez długi czas.
Zimowa aura może być wyzwaniem dla kierowców samochodów elektrycznych, ale odpowiednia pielęgnacja pojazdu pozwala cieszyć się bezproblemową jazdą. Dowiedz się, jak chronić baterię, optymalizować ładowanie i zmniejszyć zużycie energii w niskich temperaturach.