Podczas jazdy autem można zauważyć pewne zmiany, które świadczą o zużyciu amortyzatorów. Jakie znaki mówią nam o tym, że trzeba odwiedzić mechanika? Dlaczego amortyzatory wymienia się parami i jak długo wytrzymują? W tym artykule odpowiadamy na tego typu pytania, oraz radzimy co zrobić podczas wystąpienia problemów z amortyzatorami.
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Awaria sprzęgła to problem, który może spotkać każdego kierowcę, wpływając na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Dowiedz się, jakie są najczęstsze przyczyny awarii sprzęgła, jak rozpoznać jej objawy oraz jak zminimalizować ryzyko kosztownych napraw.