Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Chcesz wiedzieć, jak często wymieniać rozrząd w swoim samochodzie? To ważne pytanie, które może uchronić Cię przed kosztownymi naprawami. Dowiedz się, dlaczego regularna wymiana rozrządu jest kluczowa, jakie są zalecane interwały i jakie objawy wskazują na zużycie tego elementu.
Turbosprężarka to serce nowoczesnych silników, które potrafi zarówno zwiększyć moc, jak i zmniejszyć spalanie. Niestety, jej awaria oznacza często spory wydatek i konieczność podjęcia decyzji – regeneracja czy wymiana? W artykule wyjaśniamy, kiedy opłaca się naprawa, a kiedy lepiej postawić na nową turbosprężarkę.