Oddając samochód do naprawy w warsztacie zawieramy z nim umowę o dzieło. W takiej sytuacji warsztat zobowiązuje się do naprawienia pojazdu, a klient do zapłaty wynagrodzenia. Co ważne – dla specjalistów nie ma znaczenia, czy te środki pochodzą z kieszeni klienta, czy też t ubezpieczenia. Jednak, czy w momencie, w którym nie zapłacimy za usługę, warsztat może zatrzymać nasze auto? Eksperci z Yanosik Warsztaty wyjaśniają.
Samochód, który już nie nadaje się do naprawy, należy zezłomować. Jednak aby to zrobić trzeba odwiedzić stację demontażu oraz wyrejestrować go z CEPiK. Jak poprawnie przeprowadzić cały proces zezłomowania auta? Podpowiadamy!
Zabrudzona przepustnica to jedna z najczęstszych przyczyn nierównej pracy silnika, falujących obrotów i spadku mocy, a wielu kierowców nawet nie zdaje sobie sprawy, że problem może tkwić właśnie w tym niewielkim elemencie. Na szczęście jej czyszczenie jest stosunkowo proste, niedrogie i potrafi przywrócić silnikowi pełną kulturę pracy. Wyjaśniamy, kiedy warto wyczyścić przepustnicę, jakie objawy są niepokojące i co zrobić, by po zabiegu długo pozostała w dobrej kondycji.