Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Regularne odgrzybianie klimatyzacji jest niezwykle istotne, nie tylko dla alergików! Jak często powinno się odgrzybiać klimatyzację? Czy można to zrobić samodzielnie, czy lepiej zlecić mechanikowi?
Wysprzęglik to kluczowy element układu sprzęgła, który bywa często ignorowany przez kierowców. Jego awaria może prowadzić do poważnych problemów, w tym niemożności zmiany biegów. Dowiedz się, jakie są objawy uszkodzonego wysprzęglika i jak można temu zaradzić, aby uniknąć kosztownych napraw.