Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Poduszka powietrzna w motocyklu? Sprawdźcie, jak chronieni airbagami są motocykliści i czy działanie tych poduszek jest zbliżone do dobrze Wam znanych rodzajów z samochodu. Czytaj dalej!
Zakup nowego auta to ekscytujące wydarzenie, ale pierwsze kilometry mają kluczowe znaczenie dla jego długowieczności. Właściwe docieranie silnika to prosty sposób, by uniknąć przedwczesnych usterek i zapewnić sobie bezproblemową eksploatację przez lata. Sprawdź, na czym polega ten proces i jak jeździć, by nowy samochód służył jak najdłużej.