Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Czas wakacji to również czas awarii samochodowych na trasie. Okazuje się, że najczęściej świadczoną usługą w ramach ubezpieczenia komunikacyjnego assistance jest… holowanie. Średnio w Polsce na dystansie 61,5 km, ale zdarzają się również i dłuższe trasy, takie w kilku tysiącach kilometrów.
We współczesnych samochodach znajduje się wiele czujników, które nie zawsze działają prawidłowo. I o ile w przypadku takich, które pilnują prawidłowego parkowania lub zmiany pasa ruchu, zabrudzenie może być przyczyną usterki, to już przy uszkodzeniu czujnika poziomu oleju może być trudniej zdiagnozować problem.