Bo mogą Wam się przytrafić przykre niespodzianki. Mimo tego, że wymiana filtrów w samochodzie należy do dość prozaicznych czynności i wielu kierowców wykonuje ją rutynowo, bardzo łatwo jest przeoczyć kilka istotnych aspektów, które mogą stać się przyczyną awarii.
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Chcesz wiedzieć, jak często wymieniać rozrząd w swoim samochodzie? To ważne pytanie, które może uchronić Cię przed kosztownymi naprawami. Dowiedz się, dlaczego regularna wymiana rozrządu jest kluczowa, jakie są zalecane interwały i jakie objawy wskazują na zużycie tego elementu.