Ceny paliw premium są wysokie, ale mimo to wielu kierowców wciąż daje się na nie namówić na stacjach benzynowych. Dlaczego? Według obietnicy koncernów dają większa moc, mniejsze spalanie, a do tego dbają o dłuższą żywotność silnika. Czy naprawdę nadają się do wszystkich samochodów? Sprawdzamy.
Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Kupując auto używane bardzo często zwracacie uwagę na jego przebieg. I słusznie. To on wpływa na cenę samochodu z rynku wtórnego, a do tego pozwala na określenie stanu technicznego pojazdu. Czy przebiegu trzeba się bać? Sprawdźcie.