Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Woda w bagażniku to problem, który może zaskoczyć każdego kierowcę. Z pozoru błaha wilgoć może prowadzić do korozji, uszkodzeń elektroniki i nieprzyjemnego zapachu w aucie. Podpowiadamy, jak zlokalizować przeciek, samodzielnie go usunąć i zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości.
Układ EVAP to jeden z mniej znanych, ale niezwykle ważnych elementów samochodu. Odpowiada nie tylko za ochronę środowiska, lecz także za prawidłową pracę silnika. Sprawdź, jak działa recyrkulacja par paliwa, jakie objawy daje awaria i dlaczego nie warto jej lekceważyć.