W bardzo gorące dni wewnątrz samochodu jest tak jak w szklarni. Temperatura jest znacznie wyższa i nawet uchylenie szyby na niewiele się zda, jeśli auto stało w nasłonecznionym miejscu. Temperatura w kabinie może przekroczyć 60 stopni Celsjusza! Niektóre akcesoria samochodowe i inne przedmioty, które wozicie w swoim aucie bardzo nie lubią takich warunków, dlatego lepiej wyjąć je z niego wyjąć, aby nie uległy uszkodzeniu.
Gdy temperatury spadają poniżej zera, wiele samochodów zaczyna mieć problem z osiągnięciem temperatury roboczej. To nie tylko kwestia komfortu kierowcy - niedogrzany silnik zużywa się szybciej, pali więcej i pracuje mniej efektywnie. Wyjaśniamy, dlaczego auto może się nie dogrzewać zimą, jakie usterki najczęściej za to odpowiadają i jak poradzić sobie z problemem, zanim doprowadzi do poważniejszej awarii.
Zabrudzona przepustnica to jedna z najczęstszych przyczyn nierównej pracy silnika, falujących obrotów i spadku mocy, a wielu kierowców nawet nie zdaje sobie sprawy, że problem może tkwić właśnie w tym niewielkim elemencie. Na szczęście jej czyszczenie jest stosunkowo proste, niedrogie i potrafi przywrócić silnikowi pełną kulturę pracy. Wyjaśniamy, kiedy warto wyczyścić przepustnicę, jakie objawy są niepokojące i co zrobić, by po zabiegu długo pozostała w dobrej kondycji.