Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Wysprzęglik to kluczowy element układu sprzęgła, który bywa często ignorowany przez kierowców. Jego awaria może prowadzić do poważnych problemów, w tym niemożności zmiany biegów. Dowiedz się, jakie są objawy uszkodzonego wysprzęglika i jak można temu zaradzić, aby uniknąć kosztownych napraw.
Czy wiesz, za co odpowiada panewka silnika? Wyjaśniamy, jakie są funkcje panewek, najczęstsze przyczyny ich awarii oraz objawy uszkodzeń. Dowiedz się, jak zapobiegać problemom z panewkami, aby Twój silnik pracował sprawnie i niezawodnie przez długi czas.