Nagłe uzupełnienie płynów eksploatacyjnych nierzadko kończy się zmieszaniem obecnych z nowymi, innego producenta. Niestety może to doprowadzić do problemów, gdyż nie każdy płyn ma te same właściwości. Jak mieszać ze sobą płyny eksploatacyjne, gdy pod ręką nie mamy zapasu?
Już z dniem 1 stycznia 2024 roku na stacjach paliw w Polsce pojawi się nowy rodzaj benzyny, oznaczony jako E10. Zastąpi on popularną do tej pory bezołowiową 95-tkę z oznaczeniem E5. Czy każdy silnik samochodowy przyjmie tę zmianę bez konsekwencji? Okazuje się, że nie! Właściciele starszych pojazdów mogą mieć problem.
Zabrudzona przepustnica to jedna z najczęstszych przyczyn nierównej pracy silnika, falujących obrotów i spadku mocy, a wielu kierowców nawet nie zdaje sobie sprawy, że problem może tkwić właśnie w tym niewielkim elemencie. Na szczęście jej czyszczenie jest stosunkowo proste, niedrogie i potrafi przywrócić silnikowi pełną kulturę pracy. Wyjaśniamy, kiedy warto wyczyścić przepustnicę, jakie objawy są niepokojące i co zrobić, by po zabiegu długo pozostała w dobrej kondycji.