Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Złodzieje wciąż szukają katalizatorów, które mogą później odsprzedać do skupu. Zdarza się nawet, że celowo skupują starsze samochody, byle móc wymontować w nich katalizator, który jest źródłem cennych metali szlachetnych i pierwiastków. Używany katalizator można sprzedać za niemałe pieniądze!
W nowoczesnych samochodach, w których znajduje się wiele elektronicznych systemów wsparcia kierowcy, możecie spotkać kontrolkę EPC. Pojawia się ona w momencie awarii elektrycznej, a co za tym idzie należy do grupy ostrzegawczo-informacyjnej.