Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Czy wiesz, jak kluczowa jest przekładnia kierownicza dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy? Z biegiem czasu, intensywne użytkowanie może prowadzić do jej uszkodzeń, co wymaga odpowiedniej regeneracji lub naprawy. Dowiedz się, jakie są objawy problemów z przekładnią oraz jakie metody naprawy mogą przywrócić pełną sprawność Twojego pojazdu!
Czujnik tlenków azotu to kluczowy element nowoczesnych układów kontroli emisji spalin, który wpływa zarówno na ekologię, jak i osiągi auta. Wyjaśniamy, jak działa, jakie są objawy jego awarii oraz ile kosztuje naprawa lub wymiana.