Zimą często zdarza się, że płyn do spryskiwaczy zamarza. To spory problem, który uniemożliwia umycie szyby, a w efekcie niemożność jazdy samochodem. Bowiem brudna szyba ogranicza widoczność kierowcy, a ta ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego. Jak sobie poradzić z zamarzniętym płynem do spryskiwaczy? Sprawdźcie, co zrobić, a czego stanowczo unikać!
Wszystkie części w samochodzie mają swoją określoną żywotność. W ramach eksploatacji podzespoły zużywają się i po przejechaniu kilkuset tysięcy kilometrów trzeba się liczyć z koniecznością ich wymiany. Niestety dotyczy to również silnika. Na szczęście jednostkę napędową można wyremontować, bez konieczności wymiany na nową!
Jeszcze do niedawna określenie „zamulenie silnika” było używane głównie w warsztatowym żargonie, ale dziś coraz częściej pojawia się w rozmowach kierowców. To zjawisko dotyczy wielu aut, zarówno tych z silnikami benzynowymi, jak i diesla, i nie zawsze oznacza poważną awarię. Warto jednak wiedzieć, czym dokładnie jest, jakie daje objawy i co zrobić, aby odzyskać pełną sprawność jednostki napędowej.