Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Podczas korzystania z samochodu brudzi się nie tylko podwozie, karoseria oraz koła. Zabrudzeniom również ulegają reflektory, nie tylko z zewnątrz, ale także od wewnątrz. To powoduje, że ich praca nie przebiega prawidłowo, a droga może nie być dostatecznie oświetlona. Jak wyczyścić samodzielnie reflektory od wewnątrz? Sprawdźcie!
Wysoka temperatura jest najbardziej destrukcyjnym czynnikiem, który degraduje właściwości oleju w skrzyni automatycznej i silniku. Na ten problem są narażone zwłaszcza te pojazdy, które nie mają dodatkowej chłodnicy oleju. Proces degradacji oleju przyspiesza od temperatury 60°C, a już powyżej 150°C zaczyna rosnąć wykładniczo, co każde kolejne 10°C.