Zima to najmniej lubiana pora roku przez kierowców. Nie ma się co dziwić – niska temperatura i dużo czynności, które trzeba wykonać, zanim wsiądzie się do cieplutkiego auta. Niestety wciąż wielu kierowców wierzy, że niektóre z nich są najskuteczniejsze i nie szkodzą samochodom. Przyglądamy się najpopularniejszym zimowym mitom i obalamy je dla Was.
Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Wprowadzona przez Volkswagena 20 lat temu innowacja, którą była dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DSG), zmieniła sposób postrzegania skrzyń automatycznych w całej Europie. Znalazło się jednak wielu sceptyków, wśród których to rozwiązanie wzbudziło niemałe wątpliwości. Poznajcie nasz zbiór informacji na temat DSG, które mogą Was zaskoczyć!