Jesienne warunki drogowe są trudne, zwłaszcza, że coraz szybciej zapada zmrok. Jednak nie to jest najgorszym, co może nam się przytrafić na trasie. Soczysta ulewa potrafi wprowadzić prawdziwy zamęt na drogach i doprowadzić do wielu wypadków, a nawet awarii samochodu. Sprawdź, jak bezpiecznie jeździć w trakcie ulew.
Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Auto na biegu jałowym nie trzyma równych obrotów, zauważalne jest gorsze przyspieszenie i większe spalanie, trudności z rozruchem zimnego silnika albo nieprzyjemne szarpanie. To wyraźne oznaki tego, że z jednostką napędową dzieje się coś niedobrego. Co wtedy robić?