Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Słyszysz dziwne stukanie podczas jazdy? To może być niedokręcone koło, które stanowi poważne zagrożenie na drodze. Dowiedz się, jak rozpoznać objawy niedokręcenia i jak zapobiec potencjalnej awarii!
Zakup używanego auta z automatyczną skrzynią biegów może być strzałem w dziesiątkę — pod warunkiem, że wiemy, na co zwrócić uwagę. Automaty są wygodne, ale wymagające, a ich naprawa bywa bardzo kosztowna. Podpowiadamy, jak uniknąć pułapek i świadomie kupić samochód z niezawodną skrzynią.