Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Wysprzęglik to kluczowy element układu sprzęgła, który bywa często ignorowany przez kierowców. Jego awaria może prowadzić do poważnych problemów, w tym niemożności zmiany biegów. Dowiedz się, jakie są objawy uszkodzonego wysprzęglika i jak można temu zaradzić, aby uniknąć kosztownych napraw.
Hamownia samochodowa to niezbędne narzędzie dla każdego, kto chce sprawdzić moc i moment obrotowy swojego pojazdu. Dzięki precyzyjnym pomiarom możecie dowiedzieć się, jak silnik radzi sobie pod obciążeniem oraz czy osiągi odpowiadają deklaracjom producenta.