Wysoka temperatura jest najbardziej destrukcyjnym czynnikiem, który degraduje właściwości oleju w skrzyni automatycznej i silniku. Na ten problem są narażone zwłaszcza te pojazdy, które nie mają dodatkowej chłodnicy oleju. Proces degradacji oleju przyspiesza od temperatury 60°C, a już powyżej 150°C zaczyna rosnąć wykładniczo, co każde kolejne 10°C.
To element, który należy do bateryjnego układu zapłonowego silnika spalinowego, a właściwie stanowi najważniejszą część całej konstrukcji. Zadaniem cewki jest wytwarzanie prądu o dużym napięciu, który za pomocą świecy zapłonowej przekształci się w iskrę. Jak działa? Czy można łatwo rozpoznać jej awarię?
Jej prawidłowa praca jest niezwykle ważna dla silnika samochodowego. Jeśli nie będzie działać dobrze, wówczas może doprowadzić do poważniejszych awarii. Sprawdźcie, jakie sygnały świadczą o tym, że sonda lambda jest uszkodzona, co należy zrobić w takiej sytuacji, a co kategorycznie jest odradzane przez mechaników.