Podczas jazdy autem można zauważyć pewne zmiany, które świadczą o zużyciu amortyzatorów. Jakie znaki mówią nam o tym, że trzeba odwiedzić mechanika? Dlaczego amortyzatory wymienia się parami i jak długo wytrzymują? W tym artykule odpowiadamy na tego typu pytania, oraz radzimy co zrobić podczas wystąpienia problemów z amortyzatorami.
Gorąco na zewnątrz, a w aucie powietrze aż parzy. Chcąc się ochłodzić wsiadasz do samochodu i pierwsze co robisz, to włączasz klimatyzację, a ta… odmawia posłuszeństwa. Zastanawiasz się, dlaczego akurat teraz przestała działać? Znamy odpowiedź! W upalne dni bez klimatyzacji ani rusz w dalszą trasę. Nie ma nic gorszego niż jazda nagrzanym samochodem, w którym jest tak gorąco, że odczuwamy ogromny dyskomfort. Chcąc tego uniknąć włączamy klimatyzację, a ta nie chłodzi, a dodatkowo wydaje brzydki zapach. Co jest tego przyczyną?
We współczesnych silnikach benzynowych i wysokoprężnych znajduje się turbosprężarka. Od 2012 roku, po wprowadzeniu downsizingu, silniki o niewielkiej masie własnej i kompaktowym wymiarze zdominowały rynek motoryzacyjny, zachowując dużą moc. Od tego momentu również zmieniły się turbosprężarki, które stały bazą turbodoładowania silnika.