Oleje przekładniowe pracują w szerokim zakresie temperatur. Ta duża rozpiętość powoduje istotne zmiany ich właściwości, głównie w zakresie lepkości. W przypadku nieumiejętnie dobranego oleju może to wpłynąć negatywnie na pracę przekładni manualnej. Wymiana oleju jest wówczas niezbędna.
To element, który należy do bateryjnego układu zapłonowego silnika spalinowego, a właściwie stanowi najważniejszą część całej konstrukcji. Zadaniem cewki jest wytwarzanie prądu o dużym napięciu, który za pomocą świecy zapłonowej przekształci się w iskrę. Jak działa? Czy można łatwo rozpoznać jej awarię?
Szarpanie podczas zmiany biegów to objaw, którego nie warto lekceważyć – może świadczyć o drobnej usterce, ale i poważnym problemie z napędem. Niezależnie od tego, czy jeździsz „manualem” czy automatem, odpowiednia diagnoza może uchronić Cię przed kosztowną naprawą. Wyjaśniamy, co sprawdzić, zanim pojedziesz do warsztatu.