Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
To najczarniejszy ze wszystkich scenariuszy, ale nie ma co ukrywać, że się nie spełnia. Samozapłon samochodu w trasie. Jeśli kiedykolwiek widzieliście taką sytuację będąc w drodze i zastanawialiście się, jak do niej doszło, to podajemy Wam kilka możliwych scenariuszy.
System keyless staje się coraz popularniejszy w nowoczesnych samochodach. O ile to bardzo duże ułatwienie dla kierowców, o tyle korzystają na tym również złodzieje. Jak działa bezkluczykowy dostęp do samochodu? Czy można wzmocnić ochronę kluczyka? Sprawdźcie!