Most napędowy jest niezwykle ważnym podzespołem w każdym samochodzie. Jeśli będzie uszkodzony – auto nie ruszy. Za co dokładnie odpowiada most napędowy? Jakie są rodzaje tego elementu? Co robić, by nie doprowadzić do jego awarii? Wszystkie odpowiedzi czekają w naszym poradniku!
Oleje przekładniowe pracują w szerokim zakresie temperatur. Ta duża rozpiętość powoduje istotne zmiany ich właściwości, głównie w zakresie lepkości. W przypadku nieumiejętnie dobranego oleju może to wpłynąć negatywnie na pracę przekładni manualnej. Wymiana oleju jest wówczas niezbędna.
Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.