Wprowadzona przez Volkswagena 20 lat temu innowacja, którą była dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DSG), zmieniła sposób postrzegania skrzyń automatycznych w całej Europie. Znalazło się jednak wielu sceptyków, wśród których to rozwiązanie wzbudziło niemałe wątpliwości. Poznajcie nasz zbiór informacji na temat DSG, które mogą Was zaskoczyć!
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Zastanawiasz się, dlaczego Twój samochód traci moc, szarpie lub spala więcej paliwa? Przyczyną może być zabrudzony kolektor dolotowy – element, o którym wielu kierowców zapomina. Wyjaśniamy, czym jest kolektor, kiedy warto go czyścić i jak przebiega ten proces, by silnik znów działał jak należy.