Ten sezon jesienno-zimowy nie będzie łatwy dla polskich kierowców. Ceny opon mocno poszły w górę, osiągając nawet 40% wyższe kwoty niż w ubiegłym roku. Wszystko wskazuje na to, że podwyżki będą jeszcze trwać i zmotoryzowani zapłacą również więcej za wymianę swoich opon na zimowe.
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Twoje auto straciło moc, pracuje nierówno albo słychać charakterystyczne syczenie spod maski? To mogą być objawy nieszczelności układu dolotowego, która szybko prowadzi do poważnych awarii. Sprawdź, jak samodzielnie wykryć problem i co zrobić, by uniknąć kosztownych napraw.