Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Co najczęściej psuje się w dieslu i najwięcej kosztuje? Na jakie usterki w silniku wysokoprężnym trzeba uważać? Sprawdźcie!
Sterownik silnika to niewielki, ale kluczowy element każdego nowoczesnego auta – jego awaria potrafi całkowicie unieruchomić pojazd. Dowiedz się, jakie objawy mogą świadczyć o uszkodzeniu ECU i jak wygląda jego diagnostyka. Sprawdź też, kiedy warto sterownik naprawiać, a kiedy lepiej go wymienić – i jak uniknąć kosztownych problemów w przyszłości.