Nie zawsze wydobywający się z rury wydechowej dym zwiastuje kłopoty. Jeśli jest on bezbarwny prawdopodobnie nie mamy powodu do zmartwień. Co jednak, jeśli ma on kolor niebieski czy czarny?
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Niesprawny zatrzask w drzwiach samochodu może skutecznie utrudnić korzystanie z auta, a nawet zagrozić bezpieczeństwu podczas jazdy. Wyjaśniamy, jak rozpoznać typowe objawy awarii, jakie są jej najczęstsze przyczyny i jak samodzielnie sprawdzić mechanizm. Podpowiadamy też, kiedy naprawa w garażu wystarczy, a kiedy lepiej udać się do mechanika.