Wiadomym jest, że olej należy wymieniać regularnie. Jednak, to by dowiedzieć się, w jakim jest stanie, może nam powiedzieć jego kolor. Próbkę przepracowanego oleju można pobrać z silnika i oddać do laboratorium, aby się dowiedzieć też, jaka jest ogólna kondycja silnika naszego pojazdu.
Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Nowy Rok przyniesie kolejne podwyżki dla kierowców. Tym razem wzrosną kary za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC. I mało tego – kary wzrosną dwa razy, ze względu na dwukrotną podwyżkę płacy minimalnej brutto. Pierwsza podwyżka nastąpi już 1 stycznia. O jakich kwotach mowa? Sprawdźcie!