Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Instalacje LPG to popularne rozwiązanie dla kierowców, które obniża koszty eksploatacji pojazdu i ma mniejszy wpływ na środowisko niż tradycyjne paliwa. Omawiamy, jak działa LPG w samochodzie, przedstawimy kluczowe elementy systemu oraz proces spalania gazu.
Zacinająca się lub całkowicie niesprawna elektryczna szyba potrafi skutecznie zepsuć dzień – zwłaszcza, gdy nie wiemy, co jest przyczyną. Podpowiadamy, jak krok po kroku zdiagnozować problem i które usterki da się naprawić samodzielnie. Dowiedz się, kiedy wystarczy wymienić bezpiecznik, a kiedy trzeba odwiedzić warsztat.