Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Bałagan towarzyszący samodzielnej naprawie samochodu to nie problem, ten dopiero się zacznie gdy po niej nie posprzątamy. Zwłaszcza, że śmieci, które zostają po naprawie należy właściwie zutylizować. I uwaga – nie wszystkie są odpadami komunalnymi, te produkuje się wyłącznie w gospodarstwach domowych, a nie w samochodach. Niektóre należą do elektrośmieci, a inne uznawane są za niebezpieczne. Gdzie i co zutylizować? Sprawdźcie!
Nagły wyciek płynu z układu wspomagania kierownicy może znacząco wpłynąć na komfort i bezpieczeństwo jazdy, prowadząc do poważnych usterek. Jakie są najczęstsze przyczyny wycieku i jak je rozpoznać? Dowiedz się, co robić w przypadku takiej awarii i jak zapobiec kosztownym naprawom.