Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Sprzęgło to bardzo ważny element w samochodzie. I tak jak wszystkie inne, podlega eksploatacji. Jego regeneracja lub wymiana to dość skomplikowany i wymagający czasu proces. Nie powinno się go przeprowadzać samodzielnie, tylko zlecić doświadczonym mechanikom.
Istnieje wiele różnych elementów w samochodzie, o których możecie nie mieć pojęcia, że są i do czego służą. Jednym z nich jest tajemniczy rygielek wewnątrz tylnych drzwi. Umożliwia on zapobieganie przypadkowemu otwarciu drzwi od środka kabiny.